Kratek opis: Cilj raziskave je bil oceniti okoljski svetovni nazor in skrb za okolje učencev od četrtega do sedmega razreda v Sloveniji. Lestvica nove eko-loške paradigme za otroke je bila prevedena in validirana za uporabo s slovenskimi osnovnošolci (N = 310). Učence smo tudi spraševali o njihovi skrbi za okolje (z uporabo lestvice okoljskih motivov) in zastavlja-li demografska vprašanja. Za Lestvico nove ekološke paradigme je bila izvedena potrditvena faktorska analiza s pomočjo programske opreme AMOS, ki je potrdila tridimenzionalni model z desetimi trditvami. Študentje so pokazali najvišje soglasje s trditvami v faktorju pravice narave, najnižje pa s faktorjem človeška izjemnost. Odnos do okolja se je od četrtega do sedmega razreda poslabšal, medtem ko so učenci v višjih razredih pokazali bolj altruistično skrb za okolje. Razlike med spoloma niso bile statistično pomembne za njihove okoljske svetovne nazore in skrbi. Izsledki kažejo, da je okoljska skrb za biosfero v pozitivni korelaciji s faktorji pravice narave in vera v ekološko krizo ter v negativni korelaciji s faktorjem človeška izjemnost. Nova ekološka paradigma nam bo omogočila vrednotenje izobraževalnih programov za otroke v Sloveniji.
V slovenski jezik prevedeni instrument je dostopen v prilogi članka (na spodnji povezavi). Instrument lahko brez omejitev uporabljate ob ustreznem navajanju vira.
Ključne besede: okoljski svetovni nazor, skrb za okolje, nova ekološka paradigma, otroci
Didaktična priporočila: ugotavljanje okoljskih stališč učencev
Povezava: https://www.cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/793/401